دلیل کواکبیان برای شعار ندادن علیه سران فتنه


نماينده مردم سمنان در مجلس و جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در دانشگاه شاهد مناظره کردند.


به گزارش فارس، در مناظره كواكبیان و ذوالنور كه در دانشگاه شاهد تهران برگزار شد، كواكبیان در واكنش به سخنان ذوالنور كه گفت، موسوی خوئینی ها ولایت فقیه را قبول ندارد، اظهار داشت: هر كسی مسئول حرف خودش است و اگر كسی این حرف را زده بیخود كرده كه گفته من ولایت فقیه را قبول ندارم.


كواكبیان در ادامه و در پاسخ به سؤالاتی كه از سوی دانشجویان مطرح شد، گفت: هر كسی كه در مقابل حكم ولی فقیه باشد او را قبول ندارم و فرقی نمی كند كه مصداق این موضوع چه كسی باشد.


وی در خصوص اینكه چرا همراه با دیگر نمایندگان علیه سران فتنه شعار نداد، گفت: نمایندگان در آن روز ۳ دسته شدند و عده ای از آنها حتی بیرون از صحن رفتند ولی كسی به آنها نگفت كه چرا بیرون رفتی.


این نماینده مجلس با بیان اینكه من با آن نحوه شعار دادن مخالف بودم، گفت: آن نوع شعار دادن مختص حاجی بخشی است، من قانون گذارم و با حاجی بخشی فرق دارم.


كواكبیان ادامه داد: به طور مثال وقتی می گویند خاتمی اعدام باید گردد یعنی اینكه حكم صادر شده و این حكم قطعا اعدام است و باید اجرا شود.


وی افزود: اگر خاتمی باید اعدام شود، دستگاه قضایی این كار را انجام خواهد داد.


این نماینده مجلس با بیان اینكه رهبری محاكمه سران فتنه را مصلحت نمی دانند، گفت: تاكنون دستگاه قضایی چندین بار در خصوص جرم این عده سخن گفته است.


كواكبیان در خصوص ورود سپاه و بسیج در عرصه های كشور اظهار داشت: بسیج و سپاه حق ندارند كار حزبی كنند اما می توانند كار سیاسی انجام دهند.


وی همچنین در خصوص حرف و حدیث های مطرح شده در خصوص شهید صانع ژاله افزود: من مطالبی در خصوص وی در سایت ها خوانده ام ولی به هرحال این جوان در حادثه ۲۵ بهمن از دست رفت و بنیاد شهید هم وی را شهید می داند و وی واقعا شهید این نظام است.


در ادامه این مناظره ذوالنور از كواكبیان پرسید كه به هرحال نمایندگان خواستند فتنه را محكوم كنند، پس چرا در این حركت شركت نكردید؟


ذوالنور ادامه داد: شما نباید بگوئید كه رهبری مصلحت نمی داند سران فتنه محكوم شوند، چرا كه ایشان بارها فرمودند من مواضع ام همان است كه همیشه بیان می كنم.


جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه همچنین گفت: آقای حاجی بخشی چند نفر از بستگانش به شهادت رسیده است لذا نباید گفت كه شأن ما شأن حاجی بخشی نیست چرا كه وی تمام وجود خود را در راه انقلاب فدا كرده است.


ذوالنور تصریح كرد: بحث عدالت یك مقوله گسترده است و طرح هدفمندی یارانه ها كه دولت در پی اجرای آن است ما را به عدالت نزدیك تر می كند.


وی اضافه كرد: به طور مثال اگر در دولت هاشمی و خاتمی قیمت بنزین از ۶۰ تومان به ۶۵ تومان می رسید همان مقدار تورم در جامعه بوجود می آمد لذا باید مدیریت دولت در این خصوص را تحسین كرد.


جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه با اشاره به نزدیك شدن به ایام انتخابات مجلس گفت: خبر دارم كه برخی نمایندگان گفته اند كه اگر هدفمندی به همین صورت پیش رود هر لیستی را كه احمدی نژاد تایید كند رای خواهد آورد لذا باید كاری كرد كه این طرح با مشكل مواجه شود.


ذوالنور همچنین اظهار داشت: در هر انتخاباتی ممكن است برخی تخلفات صورت گیرد ولی شاهد بودیم كه حتی تاج زاده گفت كه امكان تقلب در این سطح گسترده كه برخی مدعی آن شدند، وجود ندارد.

منبع : الف

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا